Pagina's

zondag 16 augustus 2015

Svdhz: kleedje en zwierrokjes.

Ik heb het boek sinds het uitkwam. Maar die rokjes en die kleedjes liet ik opzij. Ik durfde het gewoon niet. Maar eigenlijk snap ik niet waarom ik zolang wachtte voor ik een kleedje maakte. Zo simpel. 

Ik maakte het gewone bovenstuk en een zwierrokje eronder. Gelukkig had ik alles opgemeten bij de dochter zodat ik het bovenstuk verlengde. 
Ik had een halve meter van de herten in het bos en dat bleek natuurlijk niet voldoende te zijn. Dus zochten we een effe katoentje dat erbij pastte. 
Dit werd het resultaat:
Tussen het bovenstuk en het rokje, heb ik een strook lichtblauwe katoen tussengestoken. Hierdoor krijgt het kleedje een betere lengte. 

Naast dit kleedje, werd er nog verder gewerkt aan het wegwerken van eigen stof en dus geen nieuwe te kopen. 


Dus mijn dochter was superblij. Maar liet ook wel weten dat zij aandacht moest krijgen. Dus ligt het naaien een beetje stil en hoogstwaarschijnlijk met de start van het schooljaar, zal er ook niet veel gebeuren. Hopelijk, want dat wilt dan zeggen dat ik werk heb. Duimen maar. 

In ieder geval ben al aan het opruimen en plaats aan het maken. 

Geniet allemaal van de laatste 2weken vakantie en in mijn geval mag het zeer snel 25/8 zijn, want dan kan ik mijn zoon na 7weken eindelijk in mijn armen nemen. 

Groetjes,
Marij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten