Pagina's

woensdag 29 april 2015

Opruimcoach: einde week 2

Mijn opdracht was vorige week het volgende:
Voor week 2, ga ik de kastjes van de badkamer uitwassen. Een kwartier vroeger opstaan dan de kinderen ( dat wordt een uitdaging). Archief afwerken en verder mijn to-do lijstje afwerken. 

De badkamerkastjes werden uitgekuist, nog altijd met een hand. Maar ze zijn nu wel proper. 

Het kwartier vroeger opstaan is een ramp. Mijn wekker gaat wel 15min vroeger af, maar ik blijf liggen. Maar alles geraakt wel klaar op een uur tijd en ik moet ook nergens naartoe. Dus ik heb tijd genoeg om me daarna klaar te maken. De boekentassen worden ook zo goed als klaargemaakt de avond ervoor. Dus dat is wel ok. 

Het volgende was archief in orde maken. De kast is in orde en er zijn zelf extra hangmapjes bijgemaakt. 

Daarnaast heb ik voor het ochtendritueel een blaadje gemaakt, waar de mannen kunnen zien wat er allemaal moet gebeuren als ze opstaan of als ze gaan slapen. 

Het helpt wel goed om zelf een houvast te hebben. 

Voor week 3: waar we nu eigenlijk al half in zitten, zijn er een aantal uitdagingen. 
Ik heb een aantal moeilijke dagen achter de rug, lui of vermoeid of futloos en wenen tot en met. Ik moet me verplichten om verder iets te doen, al is het iets maken of opruimen. Iets in plaats van in de zetel te liggen en te rusten. 

Dus deze week werk ik aan de volgende opdracht:
- aanrecht en werkvlak proper maken voordat ik ga slapen. Alles dan ook in het afwasmachien zetten. 
- archief verder ordenen. 
- ik mag rusten tijdens de dag (ben ook zwanger) maar ik moet ook iets productief doen. Naaien, verder opruimen. 
- ik ben al twee weken bezig met na school een gezond tussendoortje aan te bieden. Dit lukt al goed, maar dit moet wel blijven. 

Wat is jullie plan voor het verlengd weekend?  
Wij gaan vrijdag naar een opendeurdag van een voetbalploeg om eens te zien of Miko dit wil doen. Hij heeft wel een voetbalgoal, maar dat wil nog niet veel zeggen natuurlijk. 

Groeten,

Marij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten